Medewerker aan het Woord: ‘klanten zien ons als een centraal aanspreekpunt’

Het team van ZeroPlex kent haar klanten natuurlijk door en door. Wij helpen bedrijven immers dagelijks aan alle oplossingen voor hun ICT-problemen. Daarom wil ZeroPlex ook eens de gelegenheid nemen om die specialist aan de telefoon, of die programmeur achter de e-mail, aan jullie voor te stellen. Vandaag aan het woord: Steven, manager ICT en Telecom.

Van manusje tot manager

Steven is zo’n iemand die ZeroPlex heeft gemaakt tot het bedrijf dat het nu is. Steven stond namelijk aan de wieg van de onderneming. Zeven jaar geleden legde Rick, de huidige directeur van ZeroPlex, het plan voor om een IT-bedrijf op te richten. Steven was direct enthousiast. ‘Ik heb altijd goed met Rick samengewerkt, dus ik was gelijk hiervoor te porren. We waren op dat moment allebei nog aan het studeren en wilden dit samen ernaast gaan organiseren’.

Steven studeerde op dat moment informatiemanagement en nam die kennis ook mee naar kantoor. En met succes, want in zeven jaar groeide ZeroPlex van twee naar maar liefst twaalf medewerkers. ‘Dat heeft ook invloed op mijn positie gehad. In het begin was ik nog een manusje-van-alles, iemand die allerlei opdrachten oppakte en afhandelde. Maar als een bedrijf groeit, komen er natuurlijk steeds meer taken bij. Zo ben ik op de plek van manager ICT en Telecom terechtgekomen’.

De brug tussen IT’ers en managers

Steven herinnert zich precies waarom hij zich tot zijn huidige functie aangetrokken voelde. ‘Ik heb een achtergrond in informatiemanagement, een studie die niet veel mensen kiezen. Als
informatiemanager ben ik de zogenaamde ‘brug’ tussen die hard IT’ers en managers. Je moet met beiden kunnen communiceren en beide partijen kunnen begrijpen’. Steven geniet dan ook dagelijks van de veelzijdigheid van zijn werk: ‘ik wil een goed aanspreekpunt zijn voor mijn collega’s.

Ik werk met een groot en sterk team van IT-specialisten. Zij zijn allemaal ontzettend gemotiveerd en zien lastige opdrachten als een grote uitdaging. En als het ze een keer niet lukt een vraagstuk op te lossen, ben ik daar om ze te helpen. Samen komen we er altijd wel weer uit’.

ICT: eerst het fundament leggen, dan de mogelijkheden verkennen

De wereld van technologie ontwikkelt zich continu. Ook voor ZeroPlex is er de afgelopen zeven jaar een hoop veranderd. Zo zijn er steeds meer technologische en digitale oplossingen bijgekomen. Maar hoe voeg je verschillende diensten samen tot een perfect pakket voor de klant? Volgens Steven zit hierin het plezier van werken voor ZeroPlex. ‘Wij bedienen Mkb’ers op verschillende vlakken. Wij creëren op maat gemaakte oplossingen die precies aan de behoefte van de gebruiker voldoen, zelfs door eigen software te schrijven die perfect bij het bedrijfsproces passen’.

Het fundament dat met ICT gevormd wordt, moet stevig en solide zijn. ‘En vanuit die basis kun je verder kijken. Wat kan ICT nog meer voor je doen? Ons team zoekt exact uit waar we bedrijfsprocessen kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door dingen te automatiseren, of door programma’s te schrijven die werkzaamheden makkelijker maken’. Ook klanten pikken het enthousiasme op, zegt Steven: ‘Je merkt echt dat klanten ons als een centraal aanspreekpunt zien. Heel veel vragen komen eerst bij ons terecht, zelfs als de vraag eigenlijk niet voor ons bedoeld is. Toch kijken we hoe we kunnen helpen. Dat vind ik het leukst: mensen weten dat wij altijd een stap verdergaan om hun problemen op te lossen.