Medewerker aan het Woord: ‘iedere dag bestaat de kans dat je iets nieuws leert’

Het team van ZeroPlex kent haar klanten natuurlijk door en door. Wij helpen bedrijven immers dagelijks aan alle oplossingen voor hun ICT-problemen. Daarom wil ZeroPlex ook eens de gelegenheid nemen om die specialist aan de telefoon, of die programmeur achter de e-mail, aan jullie voor te stellen. Vandaag aan het woord: Nick, een van onze ICT-specialisten.

‘Je kunt zo bij iedere collega binnen komen wandelen’

Nick wist na zijn studietijd (mbo-opleiding systeembeheer en propedeuse ICT & Business) al meteen dat systeembeheer toch echt zijn grote passie is. Het is daarom ook niet gek dat hij direct erna als ICT’er aan de slag ging. Niet bij ZeroPlex, maar bij een ander bedrijf, waar ZeroPlex na verloop van tijd het systeembeheer ging organiseren. Daar ontstond vanzelfsprekend een nauwe en fijne samenwerking met Nick. Dat resulteerde in februari 2016 uiteindelijk in een welkome plek voor Nick in het team van ZeroPlex. ‘Het team van ZeroPlex bestaat uit jonge en gemotiveerde mensen, dat trok mij toen gelijk aan. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds erg blij deze keuze gemaakt te hebben. De sfeer bij ZeroPlex namelijk erg gezellig en informeel: je kunt zo bij iedereen binnenwandelen voor een praatje of een vraag, ook bij de directie. We gaan allemaal als gelijken met elkaar om.’

In alle hoeken op zoek naar de beste oplossingen

Nick werkt als specialist in het ICT-team van ZeroPlex. Dat betekent dat hij verantwoordelijk is voor het oplossen van storingen. Ieder vraagstuk dat op het gebied van ICT binnenkomt, wordt eerst door Nick bekeken. ‘Die vraagstukken kunnen enorm veelzijdig zijn. Soms krijg je een ontzettend technische vraag binnen en neem je dus de rol van technisch expert aan. Maar soms wordt er ook iets heel anders van je verlangd. Een goed voorbeeld is het VoIP-platform van 3CX. Ik houd me daar graag en veel mee bezig, dus de vragen die met dit platform te maken hebben, belanden ook meestal op mijn bureau. Deze vragen zijn zo divers dat ik echt een carte blanche heb: ik kan in alle hoeken naar passende oplossingen zoeken. Er zijn namelijk allerlei trucjes en instellingen die je kunt toepassen, om je zo uiteindelijk bij het doel brengen’.

‘Iedere dag bestaat de kans dat je iets nieuws gaat leren’

Sinds de komst van Nick is er wel een hoop veranderd bij ZeroPlex. ‘Het team is flink gegroeid! Daardoor is de dynamiek ook veranderd, maar alleen maar in de positieve zin. Iedere dag is anders en daar moet je mee om kunnen gaan. We zijn namelijk altijd op zoek naar de beste apparatuur en software voor onze klanten. Dat betekent dat er iedere dag de kans bestaat dat je je ineens in iets geheel nieuws moet verdiepen, omdat het aanbod aan ICT-mogelijkheden regelmatig verandert. Dat is een grote uitdaging voor ons team. Je moet altijd kijken hoe het beter kan. Je kunt nooit stilstaan, omdat ICT dat zelf ook niet zal doen. Gelukkig zijn we allemaal erg gemotiveerd en worden we goed door ons management begeleid. Zij hakken op de belangrijkste momenten de knopen door en luisteren goed naar onze ervaringen en feedback. Daardoor voel je je ook echt gewaardeerd’.